"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Sunday, September 15, 2013

:: sup petai kasih sayang ::

 
ai korang tengok tajuk post bukan poyo lagikan..hihi..masa ana tinggal dikedah hari tu ana dan syarul yang masak kat rumah tu..masing masing menunjukkan skill memasak dengan berhemahnye..hihi
ana masak tomyam..ok done sedap boleh tahan la..macam macam taruk mane x sedap nye kan..
hari selepas tu syarul aka my tunang masak plak.. burung puyuh rendang jadi x jadi..sup ayam cinta..sup petai kasih sayang..ikan goreng cincai..haha lawak kan name nama makanan tu...padahal sama je cume tokok tambah ..tp specialnye sup petai tu...
 

ana : abg nak masak ape dengan bawang banyak ni
syarul : (kupas bawang)
ana : masak sup  ape lagi ni...(agak agak je,sebab banyak bawang die guna,ana kalau masak sup memang guna bawang banyak untuk rasa manis hihi )
syarul : ha'a sup... sup petai..hahaha (die punya gelak x hengat langsung)
ana : ok sup petai bagus la sayang...
syarul : tengok je la nanti apa jadi(sambil masukkan semua bahan-bahan dalam periuk..campak campak je)
ana : abang nak bt sambal tumis petai kan ni..tp macam da salah step bahan je..
gambar hiasan
syarul: air terbanyak la sayang...xpe la kan.tunggu kering jadi ke x,kalau x kering.memang jadilah sup petai abang ni kan..
 
 
ana gelak masa tu memang x hengat langsung..hahha  masak tak nak bertanya pakai bantai je..ha rasekanlah...huuh

seronok rasa bila dapat masak sama sama..harap harap lepas kahwin nanti mcam tu la..rajin tolong ke dapur rajin kemas rumah..huhu
perangai dia 70% berubah bila dia duduk disane..tak tahu kenape...hihi



k la da.....




2 comments:

ayut said...

menunjukkan skill masing2x yer...bgus2x..nnt dh kahwin masing2x msak jgn tak mkn sudah :D

ana raihana said...

harap harap berterusan la kan

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link