"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Sunday, August 7, 2011

:: peringatan ::

"salam muhd luqman al-hakim..man ko da nk masuk 17,lg brpe ari genap 17,ko sepatutnya da matang,tak perlu nak diarah,diherdik,dimaki macam budak-budak,ko tak pernah kesian ke kat mak yg bangun siapkan sahur pastu kejutan adik-adik pergi sekolah..makan minum ko sampi ko besar macam tu.ayh ko tak pernah fikir ke ayh cari duit tuk family kite,ko nak spec 2ratus leby,ayh belikan.ko ade tanye ayh ade duit ke tak?ko tak tanyekan,yg ko tau nak smart?man ko jgn sampai tak bau syurga man,biler ade perasaan benci dlm hati mak ayah,.ko tak kan senang dunia akhirat.kalau ko rasa da tak nak blaja sgt,ko abeskan spm cukuplah.pastu ko pergi cari duit sendiri.rasa mcammne bile titik peluh ko sia-siakn.fikirlah man adk2 pun mula blaja ponteng sekolah,ikot sape?ikut ko.ini yg ko nak?nak hancurkan masa depan adik-adik ko..harapn emak ayah..
alang... "


tahu tak anda semue...huhu mesti tak tahu kan..petikan diatas adalah petikan dari seorang alang untuk adik nya..adiknya la kot..huhu...aku dapat ni pagi tadi..alang dia ni salah nombor n than terantar mesej ni kat aku.
ntah bile baca balik..adik dia ni macam degil..aku pun punya adik yg sebaya dia ni r...memang degil..huhu

diharap alang dia dapat bersabarlah....dan jika alang dia dapat bg mesej ni kat luqman tu...harap sangat luqman tu dapat berfikir dan berubah...kesian kat emak dan bapa dia..

ini juga bt aku sedar..sebab aku juga insan yang lemah kadang-kadang lupe dan alpa tentang tangungjawab yang sepatutnya aku lakukan....
ingat mengingati antara satu sama lain itu tidak salah...

luv is cinta.

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link