"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Tuesday, June 7, 2011

:: makan durian ::

ha kampung aku juga terkenal dengan durian nye...di sebab kan aku da kata durian tu merajuk..beberapa jam sebelum balik..durian tu jatuh ke tanah..dapat gak la merasa..lain tau durian kampung dengan durian kacukan...nikmat owh...huhu..bangun-bangun tido terus makan durian..dasyat..ia juga salah satu buah kegemaran kami sekeluarga..siapa tak makan itu satu kerugian..ace ceh...



aku kopek x reti..makan reti hihi

tengok tu..dengan tebal isinya n kuning..peh


buahnye lebat sangat
 di Johor juga terkenal dengan hasil Getah..mereka akan menoreh sekitar jam 5pg...banyak sangat pokok yang ,mereka akan toreh..di sebelah rumah nenek aku ni penuh dengan pokok getah...
dulu hasil pekerjaan mereka adalh dengan menoreh getah..getah da mahal tau sekarang..
 di rumah nenek aku juga..masih ada lagi perigi..air die still masih lagi digunakan hingga sekarang..dari mak aku kecik-kecik lagi da ada..baynagkanlah da berapa lame..umur mak aku sekarang da hampir 55 tahun...jadi lebih 60 tahun perigi tu ada di depan rumah neneak aku..
perigi

umah atok..sudah di perbaharui di Sengkang


huhu tu la serbe sedikit yang aku ingin kongsikan..hihi

k

luv.............

No comments:

mai-mai tukar link