"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Tuesday, May 24, 2011

:: mengajar budak pandai pandai je ::

salam u all..erm tadi petang ade majlis sambutan hari guru peringkat parlimen..agak menyeronokkanlah...sebab aku pun x penah nak g sambut-sambut ni..selalu aku sambut cikgu...ni aku disambut plak...erm best....
pastu ade plak persembahan...
kene nyayi lagu ulat bulu...

ada sang ulat bulu punya kaki seribu siapa jumpa kaki ku kaki..
jikalau tak dapat terpaksa ku melompat
dengan kaki seribu kurang satu

lagu tu semue huruf vokal kena tukar...th tak huruf vokal

aeiou

contoh

idi sing ilit bili pinyi kiki siribi siipi pinyi kikikiki jikili tik dipit tirpiksi ki milipit dingin kiki siribi kiring siti

huhu seronok..ley hilangkan tension..

orait....
berbalik pada tajuk entry..aik baru nak mule..ye la..huhu
kalau kita seorang tenaga pengajar....jangan kite dok nak mengajar budak yang memang da sedia pandai dari perut ibu die lagi...eh ye ke..tipu je...hihi
ye la cam budak tu da pandai sebelum die di ajar lagi...sebab sekarng ada macam tu..ada sesetengah tu memang tak tahu ape-ape...

jadi sebenarnya kita kena tumpu yang tak tahu apa-apa tu...
sebab kita boleh tumpu yang budak da memang dasar pandai tu dengan topap sikit-sikit dulu..
tu pendapat aku la..
sebab bila kite dok tumpu yang pandai je yang kurang pandai tu akan lebih-lebih tercicir ke belakang...jauh nanti kena tinggal..

tu je la..
nak jadi pendidik pengajar kena betul-betul kuat...

sekian


luv





No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link