"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Friday, March 18, 2011

:: cerita zaman kecik-kecik::

salam semua..ai....ha malam ni semue da makan ka????? sape tak mkn lagi..pi mkn dulu...
ok berbalik pada entry aku tu...cerita zaman kecik-kecik...sebenarnya ni bukan la idea asal aku ....idea asal kawan aku merangkap jiran nenek aku satu jalan dengan rumah aku gak la..nama dia ruzaida..die x da blog..just ade fb je..nak tgk fb die..picit ni je
ok citernye cam ni..kami ni tak sebaya..cuma kmi ni kawan sepermainan..g sekolah same-same..naik basikal...
dolu-dolu aku penah g rumah dia pukul 5.30 pagi..nak tahu kenape? sebab aku da terlebih xcited nak naik basikal baru...hahah sebenarnya aku tersalh tengok jam..bila sampai sana ingat lagi arwah mak dia buka pintu dgn riak wajah yg terkejut...haha..aku tgk ida ni masih lagi mebongkang tido dgn abg die..haha,,,ni time sekol rendah la..abg dia pun sekarang da berumah tangga..hihi
kami selalu main sama-sama..balik sekolah je main tu main ni...hihi yg seronok bila masa cuti sekolah...kami tak main ditepi jalan..tapi main kat kebun arwah atuk aku sebelah rumah ida ni la..haha main ape....
main masak-masak....masak tanah..haha..ambik daun-daun konon tu sayur la..nanti ada mak ada bapak..ade anak..hahah...
mainan lain...main kahwin-kahwin..hahaha ni lagi lawak...kahwin dgn perempuan juga pasangannya..ye la kami semue perempuan..yang lelaki kat lorong rumah aku ni da besar-besar masa tu...pastu pijam kasut tumit tinggi kakak ida...hihi..hari ni kawan aku.merangkap jiran dan juga kawan kahwin.kahwin gak betul-betul..ye la masing-masing da besar..umur kami semua da atas 20 an...esok aku baru pi tengok die bersanding..ok sok aku snap pic dia..kite tgk same-same ok..huhu
dulu kalau main tak ingt nak balik sampai kena halau-halau..tak pun makan tengahari kat rumaa ida tu...hihi mak ida tu baik org nyer...baik sangat..tapi da lama dia meninggal..sedih gak la...ok2 x mo sedih2...kalau main tu asal tengahari je mesti mak aku datang rumah ida suh balik...
"kakak balik mkan dulu..da tengahari...nanti smabung main lagi...muke tu da cam..ke**** hitam legam da.." hahahah
kalau kami dok main tepi jalan plak..mesti kena kejar anjing kat depan rumah ni...rumah aku ni berjiran dgn rumah org india..die ade bela anjing..n lagi satu ayam belande...thu ke ayam belande tu cam ne?ala yg selalu kalau kita sergah atau jerit dia mseti jawab cam ni   "kluk!kluk!kluk!" haha cam tu la...kami selalu sakat ayam tu..sampi kami yg dok penat...hahaha..da tu main anak-anak plak..anak-anak pe plak????
main anak patung..tahu pe patung nyer?patung beruang tu jd anak..hahah pastu anak patung aku plak..ank patung manusia ..bila dibaringkan mata dia akn tertutup cam tidur la..bila diberdirikan mata die terbuka cam bangunlah...seram x seram x..seram kalau korang tengok..haha...
ade mase nyer kat sekolah plak main batu seremban...tengok dalam beberape minggu tukar plak main tutp oren..pastu main daun terup.ni main-main je x de unsur judi okey....x pun main getah...tak pun main lawan-lawan pemadam.... ..kesah dulu banyak kalau nak cerita kan..semue tu tinggalkan kenangan..sekarang tak lagi main-main..semue tu akan jadi realiti..huhu

budak-budak sekarang mana ade cam ni..mereka tak kan dapat..da duk depan pc main game...dpt palk ps2 ps3....ermm...

tu je la kisah kami..hihi....kalau nak cerita yg lebih panjang kena jumpa,..tu pun belum pasti boleh habis dalam mase sejam 2 jam utk cerita...hahha

k adios...

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link