"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Friday, March 18, 2011

:: jeragat::jarawat::

hoho muka siapa berjeragat angkat tangan sebelah kiri...hii.erm..wanita sekarang ni cam fanatik muka nak bersih..cam aku gak la..nak putih mulus bersih cantik segar..licin dan bla bla bla.....
ok jeragat ni..bukan jerawat tau..dia akn timbul pada orang-orang yg akan berusia...dan pada sesiapa yg muka licin tanpa ada jerawat pasti akan timbul jeragat..tak percaya tunggu la masa dan ketikanya nanti..ni fakta tau..yg berjerawat plak faktor untuk adanya jeragat tu nipis dan kemungkinan besar tiada....
ape jerawat?ape plak jeragat?? ok pada umumnya masing-masing pasti da tahu kan..lagi-lagi perempuan yg suka dok belek majalah..cam aku ni maleh nak fikir sangat...hihi..
ok jeragat tu cam sel kulit mati yang berwarna coklat-coklat gelap..akan timbul di pipi..cara nak hilangkannya adalah dgn mnggunakan cecair pengelupasan..memang pedih..dan bila da guna benda tu secara automatik kulit kita akn jadi nipis..dan kalau selalu terdedah dgn cahaya matahari akan senang terjebak dgn kenser kulit..
tu untuk jeragat..untuk jewarat plak....sampai sekarang setahu aku la..tiada ubat untuk betul-betul hilangkan jerawat dan juga bekas jerawat yg berlubang-lubang tu..kalau hilang pun sementara sahaja..
ok tips jerawat..bila time ade jerawat tu..jgn tgn tu dok kutil-kutil kat tempat tu..pasti muka akn berlubang..x percaya buat la cam tu..picit-picit bnde tu..n lagi..biar je jerawat tu pecah sndiri pastu letak cecair antibaktria utk bagi dia jgn merebak..pastikan tangan kita bersih untuk mencuci muka..ok n faktor tumbuh jerawat bila kite datang kotor..tu memang akan ada..kat semue perempuan..tak banyak tapi mesti akan tumbuh sebiji 2 ..jd benda tu akan hilang bila kita da habis datang kotor..
tips jeragat..dia akan timbul bila-bila masa sahaja....erm jangan terlalu lama berada di bawah matahari..jangan sangat terkena panas..dan pastikan jangan bagi kulit muka kering sangat-sangat...sebelum gune krim o bedak asas..letak toner...

mak aku plak..pi tanya die punya kawan..cam ne ley hilang jeragat tu...mak aku tanya sebab dia pun ada gak jeragat..hihi..nak tahu pakai produk ape...hihi kawan mak aku tu guna sabun basuh baju..haha..dia guna sabun brezz..memang hilang jeragat tu..n just letak toner je..ok dan....hahaha..siapa-siapa nak cuba boleh la...tapi benda ni lain muka lain orang lain cara kan..huhu..kalau cuci tu jgn cam cuci baju plak..mentang-mentang sabun cuci baju..hoho....masa cuci tu memang rasa pedih..tapi kejap je..pedih sebab dia megelupaskan sel kulit mati tu..jeragat tu la...
bagi mereka-mereka yg sering tukar-tukar produk tu aku sarankan berhenti je buat seketika..sebab produk ni akan terhasil kejadian nye bukan dalam mase 2 minggu atau sebulan...ok..if nak cuba juga..cuba la...kalau tak berhasil cube behenti seketika untk rehatkan sel sel kulit tu..


ok selamat mencuba..

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link