"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Friday, March 18, 2011

:: terlupa::

salam ai..salam sayang salam hormat salam petang n selam jumaat pada semue...
harap kalian semue sihat la hendaknya...ha tgk entry tu..."terlupa"
siapa plak yg terlupa ni....
siapa lagi kalau tak mR hati aku la...pe yg die dok terlupe...


umur adik dia..erm tu la bila da jarang-jarang balik umur adik sendiri pun dia boleh lupa..padahal tak la ramai adik dia ni..ade 3 orang je......huhu...memang la bnde ni bagi aku tak besar sangar isu nyer...tapi penting bagi aku..huhu mana tahu tersalah panggil ke pe ke...ha tu..di ats  tu aku ambik kat fb aku sndiri..dok tanya pape pasal mR hati tu dgn adik dia la..hihi...korek rahsia dia..haha x la rahsia sangat kot..tapi dia sorang adik yg baik..tahu nape..ha tgk ni...





sepanjang perbualan kami..tiada sedikit pun dia kutuk o marah pada abg dia...sebab selama aku berkawan dgn mR hati ni....mR hati sorang yg penyabar..dia boleh lupakan sekejap sakit dia untuk kerja...boleh lupakan family sebab kerja..terlampau rajin..sampai mak dia rindu-rindu pun dia boleh bt tak tahu..hahaha..bukn maksud aku mR hati lupa pada parenst..dia sayang parents dia..tapi sebab dia seorang askar jadi semue tu dia simpan dalam hati..walau kadang-kadang dia terluah juga isi hati dia segala penderitaan dan pendam di hati luah kat aku ni..hihi kenapa aku yang terpilih?sebab aku insan yang terpilih untuk rapat dgn die...eh ley guna ayat tu..ha bantai je la..huhu....
sejak 2 menjak nie..mR hati aku lain sikit...sebab dia kata n hari-hari dok kata dia teringin sangat nak balik kampung untuk jumpa dengan anak buah kesayangan dia..da 2 orang lahir ni yang terbaru la dia tak tengok..semue kerana kekangan kerja...n lagi satu memang dia terlampau-lampau rindu dekat mak dia....
walaupun dia seorang askar  yang pasti ramai orang akn terfikir yang askar ni tiada hati dan perasaan..tapi bagi aku mereka ada perasaan halus yang kadang-kadang kita sendir tidak faham....dia manusia biasa yang ada perasaan kasih sayang rindu duka dan semua sekali...
kalau dulu dia jarang-jarang akan ceritakan masalahanya pada aku...tapi sekarang setiap ketika ada sahaja perkara yang dia sendiri tidak mampu untuk pendam....untuk simpan seorang diri..dan sekarang baru dia sedar dia perlu sesorang...dan dia pesan setiap apa yang berlaku pada dia kat kem jangan bagitahu kat siapa-siapa....dia takut mak dia risau...
hihi tadi citer lain ni citer lain plak...sedih plak..ape-ape pun..

aku setia untuk tunggu dia nanti dia...sayang akan dia....dan cintakannya...insyaALLAH...
.
jiwang plak..tp tu la kenyataanya....

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link