"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Thursday, February 10, 2011

:: kisah dolu-dolu:: part 1 (sekol rendah)

ai yai yai...hihi....erm td ade r tbce tajuk citer pe ni pasal dolu-dolu g skol...hihi
ase seronok plak nak bt gak citer cm tu...sme tapi x serupe tau...
dolu-dolu sekol rendah kebangsaan naik basikal x pun mak aku antaq...

rutin pagi time sekol

6.30pg  bangun pagi (mak kejut sampai org sebelah dengar tp tetap x bangun jugak...haha alasan ngantok)

7.15 pg sarapan(jompot pisang) dolu-dolu mn ade kenal itu roti bakaq o sebagainye...hihi pastu g sekol la..abah  anta...duit belanje 0.50sen je tau...ha dulu kopok leko 10sen air 10sen..mknan paling mahal dolu-dolu nasi ayam rm1.50 huhu

7.25pg sampai sekol..ade perimpunan kalau ari isnin..kalau penat g mencangkung pastu nanti pengawas suh bangun..da tu cikgu nyer membebel je...haha jahat tol..pastu aku dulu dpt RMT bantuaan makanan..tp org ganti la..haha selalu dapt air kotak free..hihi

10.15pg ha ni time makan la pe lagi..hihi lari-lari beratur paling depan sekali..haha takut makanan habis..padahal banyk lagi..nakal aku dulu...


10.45pg belajar balik...

1.00ptg kring...... kring..... kring........ lonceng balik...
lari-lari dapat kn mak n mintak eskrim 10sen je pun..pastu baru balik..sampai rumah siap-siap g untuk sekol ptg plak...x makn kalau ptg suke bawak bekal je dr rumah..

2.30ptg  sampai sekol petang...kalau hari jumaat g ngan arwah atok aku sekali,arwah atok nak g masjd solt jumaat..pastu atok mesti bagi duit belanje rm1 yg besi tu..kalau dpt duit kertas ase bangge gile..haha time tu kan baru kuar...
belajar....
belajar...


6.00ptg balik rumah...lari gak laju-laju cepat-cepat suh abah balik nak tgk citer cina..haha dulu minat gk cite drama tgk kat tv2 atau ntv7 ade citer-citer best..haha sekarang ni tgk tv pun x sempat..hihi


malam ke atas..bile da penat bt keje sekol terus tidoq....


ha ni r rutin aku ari-ari time sekol...kalau cuti..main je ..dr bangun tido sampai nak senja baru balik...hihi

dulu kalau setiap bulan atau minggu pasti ade permainan baru...hihi main konda kondi main terup main batu seremban main lompat getah,main anak patung kertas...banyak lagi r...siap ade kena rampas dengan pengwas tengok-tengok pengawas yg main bende tu..iskh..
pastu kalau setiap tahun akan ade doktor datg cek gigi..cuak x terkire..haha time x ley lupe siap ade muke bangge bile enjit  BCG x nanggis...hihi..
ok cukup sampai sini kalau nak cerite balik berjele-jela la jawab nyer...huhu

ok nnti kite jumpe ke part 2 plak..tunggu...hiih


P/S kenangan dulu x boleh berulang kembali...

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link