"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Friday, December 17, 2010

::Lesen Percubaan::

halu..nak update ni....hihi

tadi aku pi ambik lesen JPJ.huhu nasib baik lulus 340peratus kihkih.seronok teramat la sanat-sanat.......
orang kate nak ambik lesen ni r yang buat kecut perut lagi-lagi tengok JPJ yang misai dok melentik-lentik tu...hihi...
ade yang g ulang alik pi toilet ase ade dalam 7 8 kali...tapi bukan aku tapi member aku sorang ni la...
ade kaki,tangan sejuk cam ais...tadi hujan plak...lagi la wei....sejuk ketakutan sangat-sangat.....

alhamdullilah aku lulus...dengan cemerlang gemilang dan terbilang sekali...

dulu aku ade lesen motor je...ulang alik g kerja naik motor,selame 45 minit perjalanan ke tempat kerja....kena hujan dan panas,,,,ade plak melambak-lambak kereta,lori  trela,lori pasir..kat situ kawasan perindustrian...orang ramai tanya "tak takut ke lalu kat situ jalan sibuk,kuar awl la ni,berani nyer la...dan macam-macam lagi..aku just cakap..da tanggungjaawab,nak ke tak nak kena gak pi kerja cari rezeki.....sekarang ambik da lesen kereta...tunggu kereta ja keluar...hihi


sebelum ambik test ni mak cakap............

"ala kak ko mesti gagal punye la..kat umah pegang streng pun x,ni lagi nak pandu.erm."

mak tengok ank mak ni sekarang da terbukti jangan pandang sebelah mate...huuh

kekasih hati ni pulak,dia tak tahu lansung yang buah hati jantung die ni nak pi ambik lesen,memang tak nak gitu pun kat die...nak buat kejutan..........dan die selalu kate cam ni

"ala mama ni mane sampai nak bawak kereta,bakal isteri papa ni pendek"

sekarang dan terbukti pendek macam mane pun sayang kamu ni,sayang tetap boleh buat ok papa.

tadi pas je lulus bagitahu kat kekasih hati cam ni pulak..........

ana : 'papa,mama da lulus lesen kereta JPJ"

sha : 'Ye-ye la mama ni (gelak terbahak-bahak,die perli kot)

ana : "tak percaya da la...tu la ske perli-perli orang kan,jadi mama nak tuntut kereta kat papa.ri tu janji bila dapat lesen nak belikan kereta kan?" inspira kan kan kan...hiih

sha : "ha ade da kereta da,kereta sorong"...........

ana : "loyer buruk,kamu tolak saya dari Selangor sampai Kedah k,kalau cam tu la gaya nyer..."

terus diam...hihi

sekarang ni jangan pandang orang tak de mata,pendek or rendah bukan sebarang rendah,rendah-rendah ade kelebihan...

Erm aku paling takut kat dalm trek....
ni la tempat paling takut...bukan takut pe..takut undur je...hihi

bukan takut pe tau............bukan nak takut-takut kan tapi berwaspada.benda-benda ni yang buat kita gagal...

bukit
.
.
.sebab takut>>>>>
.
.
.takut kereta mengundur balik kebelakang
.takut kereta mati-mati
.takut da tekan minyak kereta tak jalan-jalan

parking
.
.
.sebab takut>>>
.
.
.takut kereta kene tiang
.takut kereta tak betul-betul masuk petak
.takut buat parking lebih dari 5 minit


3 penjuru
.
.
.sebab takut>>>
.
.kereta mengundur kembali..tu je...

Ape-ape pun aku ucapan ribuan terima kasih dekat d-efa driving sebab ajaq aku ni yang tak pernah langsung pegang streng sampai da pandai pegang,pandai bawa,pandai drive...hihi..hihi terima kasih kat kak efa, guru besar Abang Din,Cikgu sekolah tabika Abang Azril,Abang Saiful (kembang tak jadi) hihi kalau baca sekadar gurauan..,Cikgu Sekolah Rendah Cikgu Syawal......Hang ajaq parking dan bukit,..memang best.walaupun dok menjerit-jerit sebab kereta dok terlompat-lompat ja...hihi cowi wal...Kepada JPJ sebab luluskan saya.walaupun hujan lebat-lebat,selebatnya.......hihi
k la tu je citernyer..kepada Aminah dan Seha usaha lagi,jangan cepat putus asa..mereka ni gagal parking.......Amina cakap kat JPJ " tiang tu saje je jatuh "........hihi Seha "gabra nak keluaq la encik"..hiih
JPJ cakap plak,"tak pe nanti saya tanye kat tiang tu ye kenapa,bagaimana dan ape2 je la yang menyebabkan tiang boleh jatuh"...huhu



daaaaaaaaaaaaaaaa
**Papa.sayang nak inspira.............








No comments:

mai-mai tukar link