"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Wednesday, December 10, 2014

:: cerita trimester kedua kehamilan ku ::

 
alhamdulillah masuk trimester kedua bulan ke empat hingga ke tujuh..masa ni plak mula muntah-muntah demam batuk semua ada..Tuhan je tahu..
pada saat ni la syarul kena masuk hutan untuk latihan ada kursus itu kursus ini...memang kami tak tinggal bersama tapi menjadi kebiasaan dia untuk balik tiap-tiap minggu tengok keadaan ana ni..bila tiap-tiap minggu balik tiba-tiba tak balik stressnya..huhu macam sekarang ni la 2 minggu tak balik...huaaa..
masa bulan-bulan ni kaki da mula bengkak badan da mula mengembang tidur mula tak cukup sebab kerap sesak nafas(kalau sesak nafas or susah nak bernafas tinggi bantal sedikit ketika baring)bila syarul tak ada hari sabtu or ahad mula la sakit belakang sakit pinggan sakit betis sakit hati...segala jenis penyakit ada..huhu
tapi disebabkan tinggal ngan keluarga mak la harapan ana..mak yang selalu teman pergi klinik duk picitkan badan buat kan makanan bila teringin..
pada bulan-bulan ni cek di klinik seperti biasa tiada apa-apa masalh ..darah dalam badan pun baik cuma kena berjaga bila kencing da mula kotor..kena banyak minum air kosong...
bila jumpa orang yang da lama tak jumpa dorang semua cakap ana gemuk macam mengandung kembar..ok fina..
badan saat ini sangat-sangat sihat ok..gemok..haha naik badan 10 kg dalam masa 7 bulan dengan berjayanya.. yela baby pun da mula membesar dengan badan-badan la sekali membesarnya..janji sihatkan..

nampak perut bumbum tu..hihi
semalam ada perjumpaan dengan cikgu-cikgu..ana dukung la sorang anak member ni baby juga..yang dalam perut ni macam jeles plak bukan main lagi dia menendang..bila da x dukung ok je..ait ait ait hihi..
pada bulan-bulan ni juga mula rasa gerakkan bayi dalam kandungan ni..teruja dan seronok sangat walaupun kadang-kadang sakit sebab macam main bola..
jantina kalau discan mest da tahu jantina apa..tapi ana tak scan lagi..nanti nak scan tunggu syarul balik dari latihan hutan..tungguuuuu akan diupdate untuk entry seterusnya...
ok daaa

1 comment:

awEEN said...

ana..bestkn bile rse bby movement..sabo ye ana..insyallah ade rezeki anak dpt duduk bersama husband lepas ni =)

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link