"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Wednesday, October 19, 2011

:: bukan mudah nak jaga kanak-kanak ::

siapa kata jaga budak-budak ni mudah..angkat tangan dan kaki!! huhu..

kalau ikut zahirnye apa yang kite tengok macam mudah je kan jage budak-budak ni..macam senang je kan..sebab dorang kan dengar kate..x melawan cakap..ikut je ape yg kite kate...ops!!

itu budak-budak zaman tok kaduk dulu..zaman aku kecik-kecik dulu..ye memang aku tak nafikan yang dulu-dulu budak-budak dengar kate..senang nak lentur...tapi sekrang ni..

cakap sekali je dengar..pastu buat-buat tak dengar..telinge tu ntah letak mana..yang lebih meyakitkan hati bile mereka sudah pandai menjawab..memang la sekrang ni zaman da moden..tapi da macam kurang ajar plak..sebab cara itu akan di bawa sampai ke besar..

kawan aku punye pembantu..kene darah tinggi sampai 200 huhu sebab kena jage budak..sebab budak tak dengar kata...memang la segelintir kite akan cakap..
"ala budak-budak lagi..tak tahu ape-ape "
daripada budak la kite nak ajar sebenarnye..bile da besar nanti mereka tak makan saman ape yang kite cakap ni percaya la..

tapi alhamdulillah la pelajar yang aku jaga ni masih terkawal belum ada yang melawan..tapi bila kena take over kelas lain..aduh memang nampak perbezaan..bukan lah nak kate ank didik kite ni baik..tapi da ramai orang kata macam tu..

jadi renung-renungkan dan selamat beramal..huhu


luv is cinta

1 comment:

Kancil 8349 said...

lebih senang jaga kereta dari jaga budak....kereta kalau meragam bila sudah usia kereta tersebut 3 tahun ke atas...budak meragam tidak ikut masa....memang susah mahu menjaga budak...hanya tahap kesabaran yang tinggi

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link