"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Saturday, August 20, 2011

:: resepi cornfleks cococruch bermadu manik coklat ::

ok hari ni aku duk bermurah hati nak share resepi biskut aku..walaupun aku tak dan buat lagi..tapi bagi share kat deme dulu ye...

cornfleks cococruch bermadu manik coklat

wa panjang geile nama nye..haha

 bahan-bahan

1 kotak cornfleks
1 kotak cococrunch
1 botol madu (500 gm )
setengah cawan gula halus
biji-biji manik manis dan coklat

cara buat

 masukkan gula dalam kuali...dan cairkan..bila da ras cukup pekat gula tu,,,masukkan confleks dan cococruch kedalam nye..
gaul hingga rata....bila da rata....masukkan madu ....agak-agaklah....kalau nak masukkan satu botol pun boleh..tapi memang manis sangat la..hihi
bila da rata boleh la masukkan manik dan juga coklat tu tadi....
ok pastu masukkan kedalam talam...selerakkannye..bagi sejuk sikit..kemudian ley r masukkan kat cup-cup comel-comel tu..secara laju-laju..sebab...bila da sejuk sangat jadi keras...bila da siap...boleh bakar dalam oven...selama 4 5 minit...n the than..siap...



ok nanti rupenye cam ni la..ni tak campur dengan cornfleks...ade cocorunch je..

yang ni palak...cornfleks sahaje....

disebabkan semue ambik kat internet jadi x d ela gambaran sebenar biskut aku tu..lagi pun aku x sempat lagi nak bt...

kalau tak sedap....korang yang tak tahu buat...haha

ok selamat mencube..


No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link