"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Friday, June 10, 2011

:: anak dara mesti kena tahu masak ::

aku : ayg bt ayaq teh tarik kaw..
Mr hati : sedap ke?
Aku : mestilah,nak jadi isteri.. orang pun
mR hati : owh ya...mesti sedap
aku : ayang baru belajar kalau salah tolong tunjukkan
mR hati : nak tunjuk ape?
Aku : tunjuk masak la..pa kan selalu masak dalam hutan
mR hati : nak kata pandai tak la sangat tapi pandai la masak...huu

ceh...pandai mask ke?kunon je tu kot..tp ntah la...i thing he can do anything..hihi sebab kebanyakkan askar yang aku da kenal like bapa-bapa saudara aku,abg angkat aku...mereka itu askar pencen..aku tengok semue rajin..tahu masak...rajin tolong isteri...
N sekrang aku tgk mR hati cam tu gak..lagi-lagi kalau die balik kg..rajin tolong emak dia..
N lagi satu bile da rajin tu aku suke,,.tapi kuat tidoq..aduhai

Lari topik plak..hihi ok anak dara memang kena pandai masak..tinggi melangit macam mana belajar pun...suami nak juga rasa air tangan isteri nanti setelah berumah tangga.....percayalah..
Jadi dari sekaranglah kita kena mula berjinak-jinak untuk pegang sudip senduk kuali lesung batu bagai...bukan sekadar pegang sahaja tapi kena tahu masak jugak...
Honestly aku sekarang fail masak benda berlemak...cam kari ke,masak lemak pucuk ubi means benda yang memerlukan santan..sebab masak benda tu kena pandai main dengan api..sentiasa di jaga..kalau sampai pecah santan tu fail lagi la...huhu
masak benda lain aku okey da...
Jadi anak dara semue belajar lah masak dari sekarang..jangan malukan kaum wanita ...hihi

sekian

aku sekarang dok nak belajar masak kari sebab mR hati suka makan kari ikan..

luv is cinta

2 comments:

shamyheart said...

mmm, kite kena belajar masak la ni..

btw, bila nk khwin? =)

ana raihana said...

nak kwin?tunggu..nak bljr lgi msk..hihi

mai-mai tukar link