"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Thursday, May 26, 2011

:: ketaq nak jumpe atok tiri ::

adoi..lame lagi la perjumpaan tu..awat takut..adeh..

ntah la..wahai hati sabar..tak ade ape-ape yang akan berlaku...

tahu tak kawan-kwan..malam tadi mR hati dok ajak pi balik kg dia.....



tapi.......



aku.......




takut............




boleh ke.........



boleh ke nak masuk group family dia ni...nanti dorang tanya apa..faham ke aku bahasa dorang nanti..ape pertanyaan mereke....

>nama ape?
>keje apa>
>umur berapa?
>asal mana?
>adik beradik berapa orang ?
>anak ke berapa ?
>ade adik beradik yang da kwin ke?
>adik yang kecik umur berapa ?
>da lama kenal dia ?
>cam ne boleh kenal ?
>selalu keluar dengan die ke ?
>tempat keje kat mana ?

  wooooooooooooo.banyak nyer soalan..dan aku ley deside yang soalan ini akan dorang dok tanyae banyak kali dengan beberapa orang mak cik pak cik abg saudare kakak saudara dan atok tiri diri sert mereka yang tidak kenal aku lagi.........waaaaaaaaaaaaa...............
jenuh aku nak jawab.................

ye memang da lama mR hati dok merancang......tapi tak jadi je sebab sibuk.......dia terlalu yakin yang dia akan jadi juga bawak aku pi sana kali ni....memang emak abah mR hati..kenal..tapi kami x pernah jumpa lagi..


yang aku dok risau dan takut bila atok tiri mR hati dok nak nilai aku..nak baca aku.takut wei..........dolu-dolu aku ni nakal sikit..........hihi budak-budak kan..kihkih....... nanti semue kantoi..........habis.........

kalau atok tiri mR hati kata ok....ok la mR hati tu...kalau di sebaliknye...........................


erm.............


ye aku da bersedia...


aku da sedia metal dan fizikal.............




datang sana sebab....kakak dia ada nazar bila abah di sihat nak buat doa selamat....jadi dengan sekali gus...mR hati nak perkenal dengan keluarga dia..tentang aku.....segan ada gak...

mR hati malam tadi dengan yakin kata cam ni..

mR hati : nanti ikut papa balik kg ade kenduri...papa yakin mereka bolh terima...

aku : ok..insyaallah..tapi ape pun keputusan mereka mama akan terima dengan redho..dan...ati terbuka..serta sedia dengan apa yang akan berlaku.....(korang faham maksud aku??) ( dalam hati "ya Allah kuatkanlah jodoh kami ")

 (tibe-tibe mR hati citer kisah silam die)
atok tiri mR hati penah tengok seorang gadis yang dia penah bawa untuk sesi suai kenal..tapi atok tiri die dok kata " dia ni bermasalah" dalam erti kata lain sosial...
bila di selidik-selidik...pada gadis tersebut..ya memang die sosial..keluar sampai lewat-lewat malam..kuar dengan lelaki lain......jadi mR hati pun terus lepaskan perempuan tu...(n than tibe-tibe je..........

mR hati : mama ..papa yakin 80% disini yang atok tiri boleh terima mama..percaya dan yakin dengan kata-kata papa ye...papa da lama tunggu..tunggu untuk saat ini..mama dengan kawan papa yang dulu tu beza sangat..100% beza..(memang la..tu diri die ni diri aku mana nak sama..adeh ).....

(Ya Allah...seronoknye die...eratkanlah hubungan kami ini...bahagiakanlah hati kami berdua.... sebak ketika ini......serius aku memang rasa nak menanggis ketika ini......Tuhan je yang  tahu bagaimana perasaan ini..bile dengar keseronokkan dia dan kesungguhan dia)

aku : (ye papa,mama pun,dalam hati) insyaAllah....kite tunggu keputusannya nanti bersama-sama..ingat sayang apa-apa pun keputusan untuk kebahagian papa....ingat pesan mama........papa bahagia mama pun akan bahagia sama....


ok kita tunggu keputusan atok diri dia na...emak abah dia ok..tunggu orang paling tua dan paling mereka hormat...........


memang setiap perhubungan nak berakhir dengan perkhawinan dan nak hidup selamanya bersama..tapi mesti kena ada restu keluarga baru hubungan itu akan kekal....




bersambung...



tunggu keputusannye.............



luv........

No comments:

mai-mai tukar link