"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Wednesday, April 20, 2011

:: terharu::

salam..sape nengok bersamamu tadi..serius wei aku terharu kat adik firdaus tadi..walaupun dia ade penyakit sindron down tapi dia mampu buat macam org lain buat...cam tadi tu die menari macam mickhle jekson(btul ke eja??belasah la..)) haha
kita sebagai manusia normal jangan sesekali pandang rendah pada orang-orang yang macam itu..sebab...kita tak tahu apa kelebihan dan kekurangan dia...sebenarnya ikut kajian aku sendiri...orang yg mempunyai sakit macam tu memerlukan kasih sayang seratus peratus untuk masa depanya...dan dia akan sayang pada seseorang itu seratus dua puluh peratus juga..
aku ada seorang anak murid..bukan dalam ketegori sindrom just lambat berfikir...dia akan ikut bila kita suruh apa-apa sahaja..umur 5 tahun tapi perangai macam 2 o 3 tahun....keistimewaan dia ialah dia akan kenal siapa yang buat orang yang dia sayang...dia akan ingat dan pendam sampai die berjaya balas dendam tu...dan lagi satu..dia just bolah menyanyi sahaja...perkara lain dia sukar untuk lakukan..dan dia akan mudah merindui orang-orang yang terdekat...
terharu bila dia menyanyikan lagu "burung kakak tua"
burung kakak tua..hinggap dijendela..nenek sudah tua..gigi nya tinggal dua..letcum letcum letcum ulalala..letcum letcum letcum ulalal letcum letcum letcum ulalal burung kakak tua...
walaupun dia seakan-akan ingat-ingat lupa..tapi dia boleh melodikan lagu tu..aku sebagai guru amar-amat la terharu sangat....

aku percaya suatu hari nanti dia pasti boleh lakukan...



No comments:

mai-mai tukar link