"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Thursday, March 10, 2011

:: nasihat aku x jalan da..::

salam..ai alu.........erm entry pasal nasihat kali ni..bukan untuk kalian kot tapi untuk anak murid aku pg tadi..1 nasihat aku pun die x dengaq langsung..plik ngan budak-budak sekarang ni sebab x dengaq kata langsung..kalau dulu marah sekali ingat sampai bile-bile...sekarang mara beratus kali x ingat langsung...ade sorang dak perempuan dalam kelas aku tu dok asyik nak cari pasal je..sikit - sikit cakar orang lain..org kalau tenung die o melwan cakp die pasti die akan lempang...x faham aku deh...da banyak kali nasihat..

"anis nak jadi besar macam cikgu kan..anis kena jadi orang baik..kalau anis pukul-pukul cam ni Tuhan mara tau,nanti anis masuk nerake" (time mod aku nga baik-baik bgi nasiht) "kalau anis pukul orang lagi..cikgu yg akan pukul anis plak..anis nak?"(mod cikgu da terlampau mara,sekadar ungutan cuma) hihi

serius budak-budak sekarang memang jauh beza dgn budak dulu..erm x makan ddek saman..lagi satu suke la bebeno kalau gaduh je cakap ni ....

"babi"
"bodoh"
"bangang"

 dan macam-macam lagi la....erm cam ne la.....da berbuih bagi nasihat..if budak-budak umur 4 5 6 tahun ni..kalau da dengar benda-benda cam tu mesti cepat tangkap dan sampai la die memnesara akn jadi terbiasa....diharapkan mak atau ayah atau kakak atau pak cik mak cik abang-abang,kawan -kawan semue..kalau marah la macam mana sekali pun...jangan keluarkan ayat-ayat yang macam tu kat depan anak-anak,adik-adik yang tak faham lagi erti semua itu..yang dia tahu ayat o perkataan macam tu sangat menarik..erm

k salam.. 

p/s : cikgu letih..

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link