"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Thursday, March 17, 2011

:: kerja sambil belajar::

salam semue pembaca-pembaca..

entry malam ni..entry kerja sambil belajar..siapa antara kalian yg buat cam ni....sebenarnya malam tadi aku dok delima memikirkannya.siap bertekak dgn mR hati..
tawaran da ada depan mata tapi aku tolak..tahu kenapa..sebab aku tak bersedia...
sebab setahu aku lah..nak belajar ni kena bersedia dari segi mental dan fizikal..lebih-lebih lagi bila berkerja sambil belajar ini kerana bila kita da sibuk hal kerja,balik kerja kena fikir pasal asgmnt..exam lagi...dan aku pun tak suka bagi keputusan last minit..dan setelah bertekak dan meminta pendapat ramai orang..aku telah buat keputusan untuk tangguh pembelajaran aku ni tahun depan..

mR hati aku ade berkata...

"kalau kita tak bersedie dan apa yg kita lakukan kerana terpakse baik tak payah buat..fikir betul-betul..."

orang-orang lain plak kate..

"pergi la belajar..susah nak dapat peluang tu"
"kalau mampu pergi la"
"fikir baik-baik kalau yakin boleh ambik"

erm macam-macam lagi pendapat orang ramai..kalau ada rezeki pasti tak kemana kan..janji aku da bersedia..erm..insyaAllah...tak nak buat keputusan ikut cakap orang sebab yg buat nanti diri kita sendiri..

salam

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link