"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Wednesday, February 23, 2011

:: ni balai polis ke??? ::

perempuan : salam,nak tanye ni balai polis ke???
aku : akak salah no ni..
perempuan :ye ke..
tut tut tut.(talian putus)

lelaki : salam
aku : wsalam
lelaki : loqman ade?
aku : loqman mane plak,salah no ni
lelaki : eh ye ke..ala lost ctc plak degan loqman ni..da lme ke gune no ni
aku : da sebulan
lelaki : memang tak kenal ye sape loqman..yang cakap ni sape name?
aku : (diam)
lelaki : ala tanye name pun sombong,x pe la minta maaf ye salah no..salam
aku : wsalam

perempuan : wei ani ko kat mane?
aku : ani mane plak?salah nombor nie..
perempuan : tut tut tut tut (talian putus)

ha ni la antara dialog-dialog yang aku dapat semenjak menukar nombor talifon..adoiyai...erm hari-hari ade salah nombor aku ase la kan no baru aku tu orang lame yang gune tu bisnesman la...ye la kot x tahu...

erm sat-sat bile mase plak no talifon BALAI POLIS da tukar ke talian 017/019/010/018..aku ase cam x logik je...dan adakah aku yang tak tahu pasal semua ni..isk

erm lagi,,,,,,,,, perbualan dengan perempuan dan lelaki adelah sangat berbeza tahu kenape

lelaki
>bagi salam
>x la menjerit-jerit
>minta maaf
>bg salam semula

perempuan
>cakap pakai sembur je
>x bagi salam
>menjerit
>letak talifon macam tu je tanpe minta maaf atau salam

erm bende ni aku kena hari-hari jadi perbezaan tu ketara sangat..bukan nk kate lelki tu ngurat aku ke pe ke..tapi tu la knytaan..salah nombor cam ne pun pasti minta maaf atau bagi salam tu yang lelaki..yang perempuan plak cakap jerit-jerit pastu bila da salah no letak cam tu je..x sopan langsung...

saya minta maaf la jika ade yang terasa...

p/s: adab kena la jage

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link