"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Tuesday, November 16, 2010

::demam panas + demam campak::

kesian de lo...kene demam panas 3 hari baru baik skit da kene demam campak...tak suka..sakit,menyakitkan...gatal-gatal...erm...pi hospital doktor bagi cuti 2 minggu ting ting besh besh...demam campak ni boleh berjangkit bila kita dekat dengan orang ramai..so duduk umah je la sekarang nie r...kata orang setiap manusia mesti kena demam campak sekali seumur hidup..tak tahu la fakta atau auta..
pil-pil yang kena telan

bila muka da kena sapu..adik sapu

ubat sapu
ubat cara doktor,doktor bagi ubat demam,ubat gatal,ubat antibiotik virus ubat ni kene makan 5jam sekali...tapi aku makan ke?skali sehari je...hihi x suke tapi terpakse..pastu die bagi ubat sapu...
erm nenek dok bising pi cari buah kelapa muda minum...

mak cik : tahu tak cara nak minum nye?selalu minum macam mana?
ana : pakai gelas r macam biasa..
mak cik : salah tu minum die,tebuk je kelapa tu letak ibu garam minum pakai strw...ade fham..
ana: orait.
.ikut da.. sama je..lagi satu hang oi ambik daun semambu mandi ngan daun tu..tak pun buat bedak sejuk...tumbuk daun tu tambah beras dan kunyit hidup...tapi aku blender aja..nak abik daun semambu ni jiran depan umah ni je coz die india..tapi ade pegerasnye kene letak duit seringgit kat pkok tu..plik tol...die kata tu memang pokok ubat dan pokok sembahyang die la...tapi kesan nya sama je..
daun semambu
sekarang ni bertambah-tambah banyak plak bila nak baik tak tahu la.... 
Gune daun semambu ni la...
kekasih plak..time demam


 sha: jgn lupa g klinik..kesian tengok..
ana:tengok la cam ne nanti..
2 hari pas g klinik doktor sah kan demam campak
sha:awat pi klinik...doktor bukan ley buat ape pun kalau demam campak..
ana:lahai..die yang suh pi ri tu...
sha:erm pi la mandi ngan  air semambu..papa balik kursus pun lama lagi..
ana:erm ye la..bye
she:merajuk plak sakit-sakit cam ni..
ana:tak merajuk tapi sakit hati...da la...
sha:sayang rehat je ok..kalau papa balik cepat boleh la lawat sayang..tapi sekarang sibuk dengana majlis penutup..
ana:x yah la lawat...muke buruk belum sembuh..malu..
sha:cam ne pun sayang ..papa terima..i love u..
Sekarang ni tunggu semua bintik-bintik ni kuar da meletup baru betul-betul akan baik...cepat la baik..amin..

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link