"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Wednesday, August 15, 2012

:: persiapan raya ::

salam semua... tinggal lagi 3 hari lagi InsyaAllah kita akan beraya... pasti semua da get ready dengan persiapan raya bukan... ana pun da buat yang ala kadar je tak nak membazir..3 hari ana shoping wah dasyat kan..hahaha.. tp 3 hri tu beli 1 barang je sebab penat berjalan...hahaha
hari pertama keluar dengan syarul..carikan dia baju melayu...
senang je nak cari baju dia tu..tak cerewet cam ana ni..hahah ana cari gak tapi ada je tak berkenan.. ye la nak yang itu warna x de..nak yang ini saiz xde..erm..tapi syarul tu sabar je dengan karenah haha..
balik la ape lagi..cari itu ini semua xde..hahah

bukan keluar berdua tapi keluar bertiga adik pun ikut..
 hari kedua dengan emak plak ..lain nak cari lain nak dapatnya..haha dengan emak g cari kerepek raya..pergi kat semua kilang kerepek di Sg lang dan juga Kanchong..penuh manusia siap berebut-rebut..dasyat gila la..lepas tu pergi kedai perabot..beli meja jepun..hihi
masa nak raya ni pergi la mana sahaja kedai pasti ramai manusia..
syarul yang pilih dan belikan..comelkan...puji sendiri..
 hari ini isnin lepas syarul berbuka kat rumah ana..emak masak kewteaw sahaja..kami bertiga pergi bazar cari sate...hihi lepas buka n solat m agribe keluar jap pergi ke Banting cari kasut n tudung...

menunggu sate masak main gonco dengan seri ni r..



ni kasut adik aku..

ni kat terminal one...sambil cari tu ade plak persembahan..



time raya sahaj yang nak kena tukar sarung kosyen..hahah tapi rumah ana xde kerusi guna sarung kosyen..pergi cini  anak cari lapik meja..semua nak serbe serbi baru..

erm itu la persiapan raya yang ana buat..korang semua macam mana..jangan membazir sudahlah ye..selagi tak raya selagi itu lah belum cukup bukan..
raya tahun ini bermakna sikit la..sebab ana da jadi tunangan orang dan bakal jadi makcik juga sebab akak ipar nak bersalin..tak sabar menunggu...
syarul pun malam tadi da bergerak ke kedah menaiki bas..dan telah sampai pun di rumah kulim keedah..seronok la family dia...setahun sekali ja jumpa katanya..
 ka sampai sini saja yang ana nak kongsikan..
ana nak mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin..maaf kalau ada silap bacaan ..maaf kalau ada silap tulisan ni blog ini...salam aidilfitri...

2 comments:

cik mah said...

seronoknyer p cari barang2 nk raya...tp tu la kan...slalu xbeli pape pun..penat je...cerewat kan perempuan..hehhe...selamat hari raya jg..maaf zahir batin...

ana raisya said...

salam aidilfitri juga..cerewet tu x sgt mmlih skit je haha

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link