"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Friday, October 21, 2011

;: bukan cari kesalahan orang tapi cari kesalahab diri itu sendiri ::

ai hujan malam ni..hujan rahmat..seronok tido kan..tapi mata ni tak dapat tido lagi la..erm..ok bila aku da mula kerja dekat 2 tahun ni..macam-macam manusia aku jumpa..tapi manusia yang paling aku kerap jumpa dalam kerja aku ni..."mencari kesalahan orang lain dan sering padang rendah"..aku tak faham apa motif sebenar mereka sering kali tidak puas hati dengan kerjaya yang orang lain cuburi dan orang lain...
tak kan kena buang lah kerja seseorang itu kalau buruk-burukkan kan orang...
cari kesalahan orang tanpa padang diri sendiri..eh aku cukup pantang..haha walaupun kdang-kadang aku nampak benda tu tak salah tapi dituduh gak menjadi salah..dan sekarang siapa malu....erm..
da la emosi plak hujan hujan ni..

jadi minta pada rakan-rakan apa nasihat yang perlu kita beripada mereka ni semue ??

2 comments:

Kancil 8349 said...

orang macam nie banyak di luar...bukan setakat di dalam office kamu...kekadang mereka menggunakan kesalahan itu untuk buat cerita di dalam office....sebab itu kita diminta berfikiran positif...tapi kalau dah negatif seribu peratus...alamatnya...kita yang kerja rajin macam mana pun pasti dicari kesalahan kita...lebih2 lagi kalau kita nie baik kat orang lain...5 tahun Kancil kerja di sektor swasta...5 tahun kancil jumpa situasi macam nie...akhirnya Kancil berhijrah ke bidang lain...iaitu guru...apapun, kena pandai jaga diri...cari kekuatan yang mungkin orang lain susah nak gugat. Makin kita kuat makin orang cari kelemahan kita...so bersiap sedia lebih awal

ana raisya said...

ya memang sush bile masing2 ego tinggi

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link