"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Wednesday, September 21, 2011

:: kutu tu kelemumur ke kelemumur tu kutu ::

salam ai semue..ape habaq?makan da? hari ini aku agak letih jugaklah sebab ade perjumpaan dengan pegawai serta berulang alik menghantar dan mengajar budak-budak..
semasa ambik budak-budak dari guru lain selepas permainan latihan bola jaring...ade seorang budak perempuan cakap dengan aku........

anina : gatal-gatal la kepala
aku:kenapa?ade kutu ke?
anina : nanti balik nak syampu gune syampu baby la...mn ade kutu..ade bnyk kelimumor
aku : kutu tu..
anina : tak ade...kelimumor...sebab mase emak sikat ari tu siang..emak ambik kelimumor tu pastu emak ketip..kelimumor tu warna hitam..
aku: ha?? kutu la..
anina : kelimumor la cikgu..tu la cikgu x nampak...
aku : anina..kelemumor tu warna putih..kutu tu warna hitam...ade faham..kutu tu hidup ley gerak-gerak cam semut..
anina : x de la cikgu...tu kelimumor la..eeeeeeee cikgu ni degil la anina cakap..
aku : (ait aku dikatenye degil....) 


jadi kawan-kawan...rase nye yg anina tu cakap kutu ke kelemumor? die sebut kelimumor

ni la kutu.....

haha macam-macam la budak-budak ni..

1 comment:

krtcacarbaru@hotmail.com said...

dashyat la kelumumur besq tu.....wah mmg x tertahan la....

mai-mai tukar link