"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Sunday, August 14, 2011

:: persiapan raya :: ( 1 )

yuhu....ade lagi 16 hari lagi insyaallah kita akan menyabut hari raya aidilfitri..mungkin sekrang ni pekan,bandar,shoping komplek,mydin mall,dan semue pasar raya penuh dengan umat islam..berpusu-pusu untuk membeli persiapan,perkakas untuk raya,,,..a
sibuk juga mencari baju raya,tudung raya,kasut raya,beg raya,kereta raya dan lain-lain  lagi yang kena mengena dengan raya lah..huhu
aku ni tak beli ape pun lagi..macam tak ada ape-ape je..huhu ingat nak pergi mencuci mata hari ini dengan mR hati..tapi ntah jadi ke idak nyer..huhu...
semalam kata nak buka sama pun tak jadi jugak..kuciwa betul..tahun ni tahun ketiga berpuasa dengan mR hati tapi belum penah lagi buka berbuka dengan dia...

okey berbalik pada persiapan raya tadi okey...sekarang ni semua barang da naik harga...kalau tengok yang naik harga barang kebanyakkannya makanan..tapi dengan harga baju sekali naik..tak faham betul..jadi berjimat cermat la kepada semue..jangan berbelanja sakan raya ikutkan hati dan nafsu..beli yang perlu je..kalau semua nak baru  parah lah..hiih tpi terpulang pada individulah...lagi-lagi kerajaan da  bagi bonus..lagi syok nak berbelanjakan..tak gitu..huhu

ok selamat berbelanja pada semue umat yang menyambut aidilfitri tak lama lagi...
shopping juga amalam pun kena teruskan....


luv is cinta

2 comments:

Kancil 8349 said...

wah...dah buat persiapan awal...bagus...supaya senang nak bajet duit raya nanti...hehehe

eddy syrol said...

blog anda menghiasi entry saya.. singgah lah..

http://eddysyrol.blogspot.com/2011/08/review-sahabat-ramadhan-2.html


baju raya saya dah siap!!! tu je nak bgtau sal preparation raya..hehe

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link