"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Friday, July 29, 2011

:: day 15 - kalau dapat RM1juta, apa yang anda buat dengan duit itu? ::


ha nampak duit banyak tu..tu RAIHANA MAHADI yang punye...hahaha
1JUTA............1000000...satu juta..........wei banyak duit tu wei...
1 juta tu bermakna jutawan..bila jutawan tak yah la buat keje goyang kaki je...nak duit cocok..sampai duit tu nipis balik......

hari ni cabaran 30 hari da masuk hari ke 15....sekejap je...ada lagi 15 hari...

kalau saya dapat duit 1 juta....saya akan................

- masukkan duit tu dalam bank emak dan abah
- bagi sikit-sikit kat abang dan adik
- bawak emak dan abah pi buat umrah dan haji
- beli rumah untuk disewakan..nak kumpul duit lain jugak..
- buat rumah
- sedekah duit kat rumah orang oku dan rumah anak yatim
- buat kenduri doa selamat kahwin...masuk gak ketegori ni sebab aku tak kahwin lagi huhu
- masukkan duit ke SSPN untuk jaminan anak yang akan datang,biar senang nak belajar sebab da ada duit
- bayar duit belajar yang dulu-dulu hahaha
- beli kereta.........


tu je yang terpikir dalam kepala otak aku buat masa nie...huhu.....banyak gak tu..
duit ni sekarang macam air---RM 50 tu da cam RM 5 je.....
ye la dengan itu ini naik kan....
jadi dapat duit RM1JUTA pun cam sikit je sekarang,lagi-lagi bagi orang yang senang perhabih duit........tapi bagi aku tetap banyak la.....
tapi tak la aku berhenti keje dan berhempas pulas untuk menghabiskan duit-duit tersebut...huhu



jadi sekarang pun aku tengah berkerja kerasn untuk mengumpul duit.....masa akan datang kita tak tahu cam ne harga..yang pasti harga akan tetap terus naik......




luv is cinta

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link