"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Saturday, June 11, 2011

:: parking senget ::

huhu..ai yai yai...selamat pagi semue..
pepagi lagi aku dok semangat nak update blog..sebab tetibe je ade idea nak karang..ace ce karang ke..lebih kurang la..
ni entry sebab parking plak..
aku dapat lesen dari tahun lepas tapi mahir memandu dalam sebulan ni la...
almaklumlah baru beli kereta..ace ce belagak..hihi
aku kalau bawak kereta lain.. macam tak berapa nak confident..ye la kereta orang kang calau kang payah aku nak menjawab..

n bila ade kereta sendiri baru confident..
bila aku keluar nak pi membeli belah ke jejalan ke..aku akan pastikan ..

1.. air dalam tangki cukup ke tak..tengok dulu..takut tengah bawak-bawak tahu-tahu berasap je..
2.. minyak cukup tak kang time bawak tetibe berhenti plak..
3.. kereta kelihatan bersih dan cantik..huhu tak nampak hodoh n berlumpur..jadi pi cuci kereta dulu serta dalm keadaan yang wangi..baru ley keluar..
4..pastikan ade duit syiling..sekarang parking pun da kena bayar tau..kalau kita tak pamerkan resit parking tu..dan dan je MDKL saman..hambik kau bayar RM150 o RM 300..x mo aku..bayar parking 40 sen 1 jam...kejadahnye aku nak bayar saman parking sampai banyak cam tu..membazir..

ok tu je la..n lagi satu..disebabkan aku parking tak pro lagi..aku akan cari parking jauh dari kereta-kereta lain..sebab ape?sebab takut tak ley nak parking kereta..hiih..padahal ruang punya la besar-besar takut nak masukkan kereta..ye la kang tersalah step calau balau kereta orang o terlangar kereta orang ke .sape susah..aku gak yang susah nnt..jadi nak cari jalan selmat parking jejauh dari kereta orang lain..
nanti lelama pandai le tu..pelahan-pelahan..
n the and for stement aku tak reti sangat parking..kalau parking kerete je musti senget..dalam kereta tu confident da lurus..bila keluar kereta ..kerete senget..uhuhu..
bila da penat ejast-ejast tapi stil senget..last-last aku keluar n kunci pintu dan pergi..huhu..
senget sikit -sikit je dari garisan kuning tu..tu je..tak ganggu jalan orang lain pun la..
lagi...kalau aku nak isi minyak..aku akan pastikan ade orang yang isikan..hihi..ngade-ngade..aku tahu isi sendiri tau..bukan ape,,,saje je malas nak picit pam tu.....
lagi aku sekarang ni tengah rajin nak jalan malam..bukan ape tau..aku kena biasakan sebab..aku nak elak dari gune cermin mata..sebab juga aku ni telah di suspek rabun malam dan rabun silau..huhu
kerana bila aku drive memalam..lampu yang aku nampak di depan(lampu kenderaan) akan kembang..besar dan juga silau teramat la sangat..jadi untuk elak gune cermin mata..aku kena bawak kereta waktu malam..just jejalan je tak pi mana pun..
n keluar senyap-senyap tak bagitahu mR hati..kalau tak dok kena bebel je..hihi..cori sayang..tapi aku still bagitahu emak dan abah aku..n kadang-kadang mereka juga ikut serta dan akn ajak aku pi minum kedai mamak..hihi
nak biasakan..

ok dan..

nak belajar lebih lagi pasal kereta..


luv is cinta

No comments:

mai-mai tukar link