"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Saturday, June 11, 2011

:: nasib aku beli ::

hai peniaga..kalau nak untung cepat..muka manis la...kata-kata pun manis la jugak ramah..baru hati pelanggan tu senang nak beli..
tadi aku pergi salah satu kedai di sekitar tempat aku tinggal ni..nak beli baju.. biasa la lumrah manusia tawar menawar dalam perniagaan tu mesti ada kan.. jadi aku start la tawar menawar..
aku : bang,kurang la sikit bang
peniaga(lelaki) : ala dik,tak dpt untg sy dik macam ni..sy da bg murah da..nak bayar sewa kedai pun x lepas
aku: (aik sewe kedai pun nak citer,hangpa yang meniaga hangpa la bayar) erm..
tibe-tibe sedang aku dok tawar menawar dengan lelaki ni tibe-tibe ade seorang peniaga perempuan mencela..
peniaga (perempuan): dik,kalau nak murah je ...adik beli semue baju kat sini,akak bagi murah pastu adik jual balik..
aku:(terasa hati beb,ayat die agak kurang ajar betul)k ambik ni la bang
peniaga (lelaki):terima kasih
peniaga (perempuan): menjeling

wei..aku beli sebab kesian ko tahu,panas-panas menjual...percaya lah kata aku..jangan belagak sangat...
tak untung mana pun berlagak lebih...
standart la org mintak kurang..singgit je pun..berkire..siap kate

"anak tak makan la macam ni"
yek...
nak nipu tu beragak la...

hangpa pun kalau beli barang mesti nak kurang lagi kan..sombong...jeling-jeling..cungkil biji mata tahu la..penipu plak tu..aduhai..payah la macam nie..
tu la perniaga orang melayu..nak cepat kaya,da kaya riak sombong takbur..tak lamanye kalau macam tu..percayalah..kang jeles dengan orang lain dok mandrem kedai orang..

erm...

maaf pada yang terasa..pada peniaga tersebut ingat-ingat la..langit tak cerah sampai ke petang kadang-kadang...hujan bile tengahari..

nak jadi perniaga mulut bicara kena manis...baru orang tertarik..


luv is cinta

2 comments:

ana raisya said...

x suke penipu bongkak

cik azeya said...

cungkil je biji mata die. kedekut sangat. hahaha

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link