"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Sunday, May 15, 2011

:: selamat hari guru ::

selamat hari guru kepada semue cikgu-cikgu di seluruh Malaysia..
yang teristimewa sekali cikgu -cikgu yang telah mengajar aku dari tabika lagi...sampai la ni da jadi cikgu kembali..hihi

dulu tengok cikgu macam senang je kerjenye kan..ye la ...masuk pagi tengahari da balik da...
tapi sebenarnya banyak kerja yang menimbun-nimbun kena buat..ini semue untuk anak-anak murid..bukan untuk sesiapa..ade cikgu yang tak boleh tido lagi-lagi time nak periksa.tahu kenapa sebab die risau adekah murid-nurid yang die ajar tu mampu untuk berjaya dengan cemrlang atau faham ka mereka tentang pembelajarn yang die ajar...
macam tanggungjawab cikgu tabika lagi berat sedikit..sebab nak kena mengajar,fahami mereka yang tak tahu ape-ape menjadi seorang yang bijak pandai....

cam tu la lebih kurang..menjadi pendidik,adalah besar tanggungjawabya......jasa seorang cikgu sukar untuk dibalas lebih-lebih lagi jika cikgu tu yang membuat kita berjaya sampai besar..rotan itu untuk kebaikan..bukan sesuke ati je nak rotan tanpa sebab...

terima kasih cikgu.....


SELAMAT HARI GURU

1 comment:

Awan Biru said...

Terima kasih cikgu.
Pengorbanan seorang guru memang besar sebab orang yang paling berjaya di dunia pun pernah diajar oleh seorang guru.

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link