"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Saturday, April 16, 2011

:: dengki betul::

salam semue...

aku tak faham segelitir manusia yang ada perasaan atau sifat dengki pada orang lain..tak kesahlah dari segi blog ke perniagaan ke pekerjaan ke..kenape nak dengki da tu memang die punya keistimewaan untuk jadi popular..susah hati sangat...pelik la wahai manusia..dengki untuk kebaikan ke...ok gak cam berlumba-lumba untuk jadi lebih hebat dari dia tapi secara sihat..bukan pi jaje cerita orang lain pastu cakap ntah ape-ape kat org tu..
ok dalam dunia blog ni plak..actually aku masih baru dalam dunia ni..tapi aku tak dengki kat korang pun yang ade follwer berribu..itu adalah keistemewaan org tu mungkin sebab info..sebab mereka da lama ke..sebab dia lawa..sebab banyak buat peraduan o ape-ape je la..untuk menarik follower2 yang lain..tak gitu....
bagi yang baru lagi x usah dok cemburu..jadi nak ade follower kena la buat cam mereka....bt lain dari yang lain..ha gitu...uhuh..tak yah nak khianat kat orang dengan jaje citer buruk pada orang lain..x da guna nya...n balik-balik suatu hari nanti akan kena balik pada batang hidung..ambik hang!!...

dalam pekerjaan o perniagaan...mereka bagus n berjaya sebab dgn titik peluh mereka..bukan dgn cara khianat orang dgn bomoh la  ape la...n lagi kalau kita buat orang kita tak tahu ynag suatu hari nanti orang lain akan buat kita juga sebab kita da maju dengan cara menjatuhkan orang lain dulu....jadi orang lain yang cemburu akan menjatuhkan kita dgn cara yang sama..dengan tu baru la dia ingat..ambik hang lagi!!...

jadi jika kita nak berjaya kena dengan berusaha hingga berjaya..bukan hangat-hangat taik itik(ayam)..ingat baru mula boleh terus naik ke..tak boleh..kena belajar dari A B C D....bukan terus nak dapat huruf W X Y Z.......kena mula dari bawah...fikir secara positif...cari idea untuk dapat kemenangan n kejayaan...

bab kebahagia plak..walau cam ne pun dugaan yang menimpa kekuatan iman tu perlu..kalau  kita dok dengar kate orang soh seh soh seh..tanpa ade bukti dan usul periksa..baik tinggalkan je orang tu.. ..untuk mendapat kebahagian yang sempurna ialah dengan cara berbincang bersama secara sihat dan sentiasa fikir kehadapan n positif..kalau asyik fikir keberukkan keburukkan pada diri masing-masing sampai bila-bila kita tak bahagia..sebab masing-masing mencari kesempurnaan yang tidak ada pada diri seseorang itu...


sekian.....

emo..luv.......

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link