"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Thursday, April 7, 2011

:: kecik-kecik da pandai mencuri::

assalamualaikum..alu guys..sihat kan semue..erm entry kali ni MENCURI!!
aku hari ni berasa sangat marah kerana ank murid aku mencuri tanah liat,pensel,warna,crayon,pemadam,pembaris da semue-semue alat tulis di dalam kelas aku...semue alat tulis tu adalah untuk kemudahan bagi mereka-mereka yg sering terlupe o hilang alat tulis..ni kawan dia pi ambik n kira mencuri la..ha angin la aku..
aku perasan sejak 2 mejak ni tapi dok senyap je...aku terperasan bila pensel warna yg aku beli berkotak-kotak tibe-tibe x da semue..kan pelik tu..tak kan aku nak ambik plak nak bt pe kan..jadi
disebabkan kemarahan aku tadi mereke-mereka diarahkan untuk meletakkan beg masing-masing di depan meja guru(meje aku la tu)
aku buat spokcek..erm aku tengok beg depa sorang-sorang...ha daapt la ko...TANAH LIHAT 2 GENGGAM = (2KOTAK) Buku cerita 5 6 7 keping..pesel warna n crayon (3 kotak)...ANGIN ANGIN...
sape ajar mecuri ni..Tuhan marah org yg mencuri..
Tengah aku mara-mara tibe-tibe ade sorang murid menyampuk
"semalam aca curi tanah liat cikgu"
WHAT!!! nasib aku ni ley lagi kawal emosi dan berfikiran panjang yang mereke-mereka tu budak-budak lagi..tapi kena nasihat  gakk..bende yg kecik-kecik ni klalau kita tak ingatkan ia akan bawa ke besar,,nanti jadi pencuri..payah gak...
aku tak nak jadi kes plak nanti bile tak ley kawal emosi..jadi ni..
"seorang cikgu tabika membunuh anak murid kerana pensel warna"

gile ko..habis kerier aku..dush..
n than tadi disebabkan marah juga aku bawak moto 130km/jam..gile tol..ase di awang-awagan..hahaha..nasib minyak moto tu penuh..kalau tak..mesti menyorong aku pi cari siput(shell) hahaha

sekian                                                                                                                                                 luv

1 comment:

alynhassan said...

haishh , nakal btol kanak2 ribena nyh . tape , cigu , sabaw lah byk2 yer :D

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link