"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Monday, February 7, 2011

:: cikgu oh cikgu::

ai all...

ari ni ari paling sensitif sikit la..da mule la skol balik..iskh..maleh nyer nak bangun pagi..huhu kalau cikgu da cam ne ank murid cam ne plak kn..hihi..
erm mula r depa dok naggis depan pintu pagaq x nak masuk..alasan ngatok lagi..aik mn ley cam tu sayang..mey masuk belajaq dgn kawa-kawan..erm cm tu la setiap hari isnin pasti ade yg naggis..td ade sorang kanak-kanak tengok mate die 2-2 bengkak..nak tahu nape...

^
^
^

ingat demam...???
x la...
ingat kene tumbuk ke..??
x jugak,,,

upe nyer..................

kene gigit semut..


ha tu la makan lagi manis-manis kat tempat tido kan da kena gigit..hihi
tp hepi je die..nampak sikit muke sembab....

tu time datang tabika la ni....time nak balik plak..

cikgu :ok semue kemas meja,kerusi sorong bawah meja..kita nak balik da nie...
kanak-kanak : cikgu,nak balik da ke??
cikgu: ye la sayang,x kan nak tido cini plak..
kanak-kanak:tapi kerja saya x siap lagi..
cikgu:x pe esok boleh sambung..
kanak-kanak:cikgu,hari ini mak saya ambik saya naik ape??mak x de lagi x nak
la balik x nampak mak pun....
cikgu:mn cikgu tahu mak anis ambik anis naik ape...kete beratur baca doa dulu jap lagi mesti mak sampai..

sampai mak die ambik naik ape pun tanye cikgu.
.tu la ragam kanak-kanak...kene fahami dan memahami...kdag-kdg kite x fhm pe pun die cakap sebab masih pelat..tp bile kite tnye dgn cre lembut kite pasti akan faham setiap butir yg diperkatakan..hati kanak-kanak yg suci...tiada dose...
erm hati kecil yg payah untuk difahami....
kalau kita berlembut dgn die pasti die sayang kite..

p/s : kalau nak tahu bagaimana kita dimata mereke ...tanye mereke..kalau die kate garang ke baik ke jahat ke..tu la jawapan yang jujur dari hati mereka..mereka tak pandai berbohong tak pandai lagi berkata dusta......

adios..

No comments:

There was an error in this gadget

mai-mai tukar link