"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Friday, December 31, 2010

::tahun baru::azam baru::status baru:: hihi

salam...urm pagi2 lagi da mengadap komputer...tahu sebab ape...sebab nak update blog pasal akhir tahun ni...pe da jadi pada tahun 2010 er......
banyak cerita suka dan duka tahun 2010...sedih,menanggis,hepi,gaduh,susah payah...semue cukup lah.....

ok start
dari bulan satu dua dan tiga
erm aku keje da sebagai pembantu salon...erm banyak pengalaman yang aku dapat...kerje kerje dan kerje...lepas tu bulan dua aku ingat lagi yang aku da putus dengan cayang aku tu tapi seminggu je la....hihi pastu kiteorang couple balik sampai la sekarang ni....die tak boleh kehilangan aku..aku pun begitu juga..aku kena serang dengan bini orang,tunang orang,makwe orang..tapi semua salah faham jadi dorang balik yang minta maaf pada aku...seterusnya...

bulan empat lima dan enam
erm aku kena berhenti kerja dan pergi kursus di Penang selama sebulan sepuluh hari atas arahan kerja di dalam kemas....paling tak dapat lupa ialah dapat juara keseluruhan berkerja secara berkumpulan,aktiviti pentas time ni aku buat zapin..gile wei aku tak pernah menari zapin...hihi dapat juara...siap dapat pujian "memang penari zapin ke?" lalalala
kemudian kena g orentasi di melaka selama seminggu...erm pastu 26/5 ak tak boleh lupa tarikh ni sebabnya en cayang bucuk aku tu ajak bertunang...tapi tak bertunang pun lagi sampai la sekarang nie...atas sebab kekangan kerja..hihi..x lame je aku balik dari kursus abg aku yang kedua telah diijab kabulkan dengan pasanganya...suasana ,meriah walaupun kelam kabut sikit almaklumlah pertama kali baru buat majlis kahwin ni kan...tamat je majlis aku dpat lantikan sebagai guru tabika di tabika kemas bandar seri ehsan...diam tak diam da setengah tahun aku mengajar...seronok mengajar budak-budak nie...erm dan bulan-bulan ni juga ade krisis dengan seseornag tu..die nakdatang rumah merisik tapi aku tolak dengan sebaik-baik nye la..takut terguris hati...akhirnye die faham juga...sekarang kami kawan seperti biasa...

bulan tujuh lapan sembilan dan sepuluh..
erm tiada ape cuma da puasa...puasa berbuka dan bersahur dengan akak ipar dulu 6 orang sekarang 7 orang dulu 1 meja makan sekarang dan 2 meja makan....
raya pun cam tu gak...jadi meriah r sibuk buat kuih...hihi
paling tak dapt lupe ialah mr cayang bucuk datang rumah dengan kawan dia..akhirnye.. setelah die sesat selama sejam dia sampai juga dirumah ku ini..teratak yang tidak seberapa..terkejut juga r time die datang tu..masakkan cayang laksa dan nasi lauk kari ayam..hihi memang seronok,die datang time cuti 1 malaysia 16/10...abah dan mak tanya kat die macam-macam takut gak la...tapi alhmdullilah semua keluarga boleh terima dia seadanya selepas dari tu..mak pun da kenal dengan siapa yang aku kuar aku dok mesej,gayut hari-hari...hihi abg askar la...uhuhu

bulan sebelas dan dua belas
erm kena serang lagi tapi sekarang da ok..semue salah faham semate-mate la...bulan ni kerja cam biasa..ade bengkel..ade kelas..erm kena demam campak 2 minggu sambung algi demam selsema dan batuk-batuk 2 minggu..dasyat la antibodi lemah sungguh..sampai dekat sebulan demam..paling seronok da dapat da lesen kereta..hihi..ade kursus..baru balik kursus seminggu kat Puchong...dalam masa yang sama kami sudah merancang dalam perancangan untuk bertunang tahun depan selepas die tamat kursus 6 bulan...lamenye...sempat kumpul duit lagi tu..hihi
azam tahun ni da jadi kenyataan..azamnye nak ambik lesen kereta sudah pun tercapai,dapat kerja yang sempurna sudah pun dapat,tapi satu je lagi diet?tak lagi tercapai..tak tahu la bile nak capai tu..mungkin sambung tahun depan kot..hihi...tapi mr cayang tu tak pentingkan kecantikan,kurus or gemuk pun yang penting hati,sikap lemah lembut,sikap yang ada dalam diri...ade ciri-ciri yang diinginkan..gemuk tu bukan faktor penting kalau gemuk peluk kan sedap...hihi..kasih sayang dan kepercayaan..
tu la serbe sedikit cerita tentang tahun 2010..kalau nak cerita dari 1/1 sampai 31/12 memang panjang..ni cerita yang tak boleh dilupe...dan akan ingat sampai bila-bila......ok tamat!!

APA AZAM TAHUN DEPAN??????

.uerm nak dapatkan kereta idaman...saga?myvi?viva elite?vios?inspira? tak tahu la tunggu je nanti..

.erm nak cari laptop untuk kerja..pasang brodband..

.adakah status makwe orang akan jadi tunangan orang atau isteri orang,,tungguuuu....

.nak jadi seorang yang baik dalam setiap tugasnya...

.nak diet....hahaha..

ok sampai disini je la cerita tahun ni dan juga tahun depan...........
harap ape yang terjadi pada tahun ni akan jadi kan pedoman dan tauladan kepada diri..dan mengajar erti hidup sebenar..x nak jadi lagi da...
ok harap sangat untuk tahun depan akan jadi yang lebih baik lagi...bertanggungjawab serta matang...jadi seorang solehah yang beriman..
SELAMAT TINGGAL 2010 SELAMAT DATANG 2011
sekian....salam sayang SENYUM CINTA........













No comments:

mai-mai tukar link