"Jadilah wanita umpama bunga dalam Kaca, tidak mudah didekati, hanya mereka yang benar-benar mampu dapat menyentuhnya."

Thursday, November 4, 2010

::Atok punya hal::

Hari sabtu yg lalu ana g balik kampong kat johor…dalam perjalanan kami semua g berhenti berehat kat perhentian ayer keroh.pastu teruskan perjalanan ke Johor semula…n than kami berhenti lagi untuk makan tengahari dekat perhentian teksi Tangkak…ala tempat -tempat shoping kain yang murah-murah tu…same je cam kat Banting harganya…erm…ok2 pastu pi la cari2 makanan.kat sane popular ikan masak asam pedas,mee bandung..tp aku x pilih tu 2 pun aku makan tempe je…hihi tengah syok-syok makan bapak aku terjumpa dengan atok sedare,aku x kenal pun….borak la punya borak die Tanya…
mee bandung muar

Atok: ko ni kerje ape..(tnya kat abag aku)
Abg: kat hospital..pegawai kesihatan
Atok: ha elok betol la 2 ko keje kat hospital..aku ni ade sakit…
Abg: sakit ape?
Atok:aku sakit nak kawin lagi…da 8 calon aku nak kawin semua x jadi
Abg:knp plak jd cam 2..
Atok: ntah la…x de jodoh kot..
Abah:isteri dulu meninggal da berapa tahun?
Atok: 2 tahun 2 bulan…aku sunyi dok umah..
Abg:erm..
Atok:kat kedai ni ade gak yang suke kat aku..tapi aku x suke kat die…sebab die gemuk…nanti 2 hari sekali kena tukar tiub motor je …x nak aku
Kami:gelak n masing-masing dalam ati(gile memilih atok ni) hahahaha
Atok : ade lagi sorang tu die berkenan kat aku tapi da tue..cam ne aku nak cium die muka dia kalau dah berkedut-kedut…ni ade yang ke 9 kalau ada jodoh kami kahwin la…aku x kesah berape tinggi hantaran yang die nak..yang penting 24jam ade kat umah jage aku,jage makan minum pakai aku…cantik…
Aduhs….memilih sungguh….umur atok 2 da 71 tahun..tp cm nampak muda…hati die sentiasa muda..die besarkan 8 orang anak…semuanya Berjaya..anak die yang bongsu lulusan cemerlang ingring..
Time nak bayar plak…
Atok:asal abg plak yang belanje…aku nak anak ko ni yg perempuan yang jadi cikgu ni yang bayar…aku x nak orang lain..
Abg:die x sempat nak cucuk duit tadi..
Aku:senyum je la…tol pe yg abg aku cakap tu…
Atok:x pe la kalau cam 2,atok bayar je la…
Adeh….
Pastu kami teruskan perjalanan sampailah kat umah nenek…alhamdullilah…tidur semuanya bila da sampai…coz da penat dalam perjalanan tu…sebelum tu kiteorang pi la salam-salam kat nenek..nenek nanggis terharu kami balik tak bgth die…hihiihi…
Esoknya(ahad) kami pun bertolak untuk balik ke Banting…sebelum 2 pi singgah air terjun Gunung Ledang



men air pun jdi la


ngan mak,abh n abg




tp x mandi pun..main-main air je…pastu posing..hihi pastu da puas tengok orang mandi..kami balik…
Ai balik je malam nyer ade jemputan besday abg sepupu…hepi besday abang norul azrysemoga panjang umur dan murah rezeki….erm cm th-tahu je dorang tu yang aku ni tengah lapar..pe lagi belasah r ayam bakar,ikan bakar..yum yum…hihi
Pastu balik tido…..

No comments:

mai-mai tukar link